FANDOM

Hoover.Dam.jpg

Widok tamy z lotu ptaka

Zapora Hoovera (ang. Hoover Dam) – ogromna betonowa tama połączona z elektrownią wodną, zbudowana w Czarnym Kanionie na rzece Kolorado na granicy stanów Arizona i Nevada.

Była również przykrywką dla tajnej rządowej organizacji, Sektora 7, która miała tam główną bazę. Było to miejsce przechowywania pozaziemskich znalezisk o wyjątkowym znaczeniu.

Baza Sektora 7Edytuj

Wszechiskra3.jpg

Wszechiskra w hangarze

Frozen.megatron.jpg

Zamrożony Megatron w głównym pomieszczniu

Budowa tamy została ukończona w 1935 i od razu przetransportowano tam Wszechiskrę. Została ona umieszczona w wielkim hangarze pod linią wody rzeki. Potężne, betonowe ściany zagłuszały jej odczyt, na wypadek, gdyby ktoś usiłował namierzyć ją z kosmosu. Przeprowadzano nad nią liczne badania i eksperymenty. Wnętrze tamy zajmowała sieć pomieszczeń, kanałów oraz kilka hangarów, w których mieściła się główna siedziba i magazyn Sektora 7.

W sąsiednim pomieszczeniu trzymany był zamrożony Megatron, którego temperatura nieustannie była monitorowana przez najnowocześniejsze systemy. Badania nad technologią ciała kosmity urozmaiciły ziemską wiedzę i w pewnym stopniu przyczyniły się do rozwoju techniki.

Poza tym Zapora Hoovera wciąż zachowywała swoje pierwotne zastosowanie. Jest elektrownią wodną (38 pod względem wielkości na świecie) i cieszy się popularnością turystyczną. Jej wysokość wynosi 224,1 m, długość 379,2 m.. Szerokość u podstawy wynosi 200 m, a na górze 15 m. Maksymalna moc elektrowni wodnej to 2074 MW. Jej charakterystyczną cechą są cztery wieżyczki połączone z tamą pomostami.

Rozmrożony przez Frenzy'ego Megatron zdemolował główny hangar i uciekł. Po wydarzeniach z Mission City Sektor 7 został rozwiązany, zaś baza w Zaporze została zlikwidowana.

CiekawostkiEdytuj

  • Zapora Hoovera na Google Maps:

Hoover Dam

Więcej z Fandomu

Losowa wiki