FANDOM

Poster3.jpeg

Transformers: Dark of the Moon – amerykański film science-fiction z 2011 roku w reżyserii Michaela Baya. Produkcja jest sequelem ekranizacji z 2009 roku, Transformers: Zemsta upadłych. W rolach głównych występują m.in. Shia LaBeouf jako Sam Witwicky, Rosie Huntington Whiteley jako Carly, Josh Duhamel jako William Lennox oraz Tyrese Gibson jako Robert Epp.

W najnowszej produkcji Michaela Baya i Stevena Spielberga nie grała Megan Fox, która wcześniej zrezygnowała z uczestnictwa w filmie.

Trzecia część serii filmowej Transformers jest w wersji trójwymiarowej – powstała z wykorzystaniem techniki realD 3D i IMAX 3D. W 2014 roku do kin wejdzie już czwarty film fabularny o Transformerach w reżyserii Michela Baya.

FabułaEdytuj

Pod koniec wojny na Cybertronie Autoboty decydują się na przetransportowanie swojej najpotężniejszej broni (tzw. Filarów) w bezpieczne miejsce, z dala od Decepticonów. Statek Arka, dowodzony przez Sentinela Prime'a niestety rozbija się na Księżycu. Odnajdują go astronauci z misji Apollo 11. Kilkadziesiąt lat później Autoboty pod wodzą Optimusa Prime'a współpracują z armią Stanów Zjednoczonych, tak jak robiły to w 2009 roku (wyłapując niedobitki Decepticonów). Podczas jednej z akcji dowiadują się o cybertrońskim statku rozbitym na Księżycu. Na pokładzie Arki odnajdują pięć Filarów i ich twórcę, Einsteina transformerów Sentinela Prime'a, który z powodu braku Energonu został wprowadzony w stan snu. Optimus "budzi" go za pomocą Matrycy Dowodzenia. Jednak okazuje się, że Sentinel współpracuje z Decepticonami. Chcą użyć Filarów do przetransportowania Cybertronu w okolice Ziemi i odbudowania go (przy tym niewoląc Ziemian). Lecz Autoboty nie chcą do tego dopuścić, gdyż uważają Ziemię za swój nowy dom. Rozpoczyna się ostateczna bitwa, w której Autobotom pomaga ich przyjaciel, Sam Witwicky.

ObsadaEdytuj

CiekawostkiEdytuj

  • Nie wiadomo czy Wheelie i Brains naprawdę umarli ponieważ statek na którym byli nie doznał bardzo dużych szkód.
  • Bumblebee chciał żeby Sam wyszedł za Carly dlatego wysypały mu się z korpusu różne śrubki i zrobił podkład muzyczny .
  • W tej części zginęły prawie wszystkie Deceptikony, nie zginęło tylko kilka Insection'ów w głowie Megatrona.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki