FANDOM

Poradnik dla edytorów ma na celu zaznajomienie nowych użytkowników naszej wiki ze standardowymi zasadami tworzenia artykułów, dodawania kategorii i szablonów oraz zorientowanie w zasadach funkcjonowania strony. Jest redagowany przez administratora.

1. Zasady tworzenia artykułów - WAŻNE

  • Tworzymy artykuły TYLKO I WYŁĄCZNIE związane z treścią filmów Bay'a. Nie uwzględniamy toyline, gier, komiksów i innych podrzędnych dodatków. Trzymamy się jednolitej tematyki - tylko uniwersum filmowe. Niewłaściwe strony będą usuwane.
  • Zwracam uwagę na to, by tworzyć artykuły ze wszystkich kategorii. Większość użytkowników chce pisać tylko i wyłącznie o robotach, pomijając zupełnie postacie ludzkie, miejsca, wydarzenia, artefakty, militaria itp.. Proszę więc o podejmowanie się pisania artykułów na wszelkie tematy, a nie tylko o pisanie o jednym i tym samym.
  • Proszę nie tworzyć zalążków artykułów - jeżeli chcesz napisać artykuł składający się z tylko kilku zdań, to naprawdę - daruj sobie. Lepiej jest napisać jedną porządną stronę, niż dwadzieścia zalążków.
  • Dbaj o język polski poprzez poprawną polszczyznę. Ortografia i interpunkcja powinny być dla edytora kwestią honoru ;)

2. Zasady dodawania kategorii

  • Dodając kategorię najpierw sprawdź, czy podobna już nie istnieje.
  • Nie dodawaj bezsensownych kategorii. Odznaki zostały wyłączone na naszej wiki właśnie przez takie bezmyślne dodawanie, by nabić sobie odznaki.
  • Dodając kategorię dbaj o wielkość liter i pisownię.
  • Staraj się nazywać kategorie w sposób przejrzysty, estetyczny i w miarę krótki. "Więźniowie Lockdown'a" brzmi lepiej niż "Przetrzymywani przez Lockdowna"

3. Zasady dodawania grafik

  • Przesyłaj na wiki tylko obrazy związane z tematyką. Dopuszczalne jest okazjonalne wrzucenie czegoś niezwiązanego, np. avatar, grafiki osobiste czy ciekawostki, lecz prosimy tego nie nadużywać, gdyż w galerii ogólnej robi się śmietnik. W tej chwili mamy w niej ze 200 takich "śmieciowych" grafik, a zapewniam, że usuwanie takiej ich ilości to ogromny nakład czasu.
  • Zwracaj uwagę, czy wrzucane przez Ciebie grafiki nie są objęte prawem autorskim.
  • Przy ilustrowaniu artykułów staraj się wybrać kilka dobrych grafik i na nich się ograniczyć, zamiast upychać na siłę dużą ilość podobnych do siebie i nic nie wnoszących obrazków. Np. przy opisach robotów - jedna grafika profilowa, jedna przedstawiająca protoformę, jedna z alt-modem i jeszcze jedna lub więcej przy opisie losów postaci. Tyle wystarczy, większa ilość psuje estetykę artykułu.

4. Dodawanie szablonów

  • Szablony można dodawać w trybie źródłowym. Żeby do niego przejść, kliknij przycisk "Tryb źródłowy" w prawym górnym rogu okienka, obok "Trybu wizualnego".
  • Wzorzec. Na mojej stronie znajduje się przykładowy szablon i instrukcje. Wejdź w mój profil, edytuj go i skopiuj ten szablon. Następnie edytuj wybraną stronę, wejdź w tryb źródłowy i wklej go. Pozmieniaj podpisy zgodnie ze wskazówkami i viola! Gotowe.

Poradnik będzie regularnie rozbudowywany.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki