FANDOM

Transformers-4-optimus-prime-sword.jpg
Grimlock.jpg

Optimus z Mieczem w ręku dosiada Grimlock'a

Miecz Sądu- starożytny cybertroński miecz o niezwykłych właściwościach, odnaleziony przez Optimusa Prime'a w lochach statku Lockdown'a.

Charakterystyka i właściwościEdytuj

Był to duży, długi, obosieczny miecz koloru srebrnego. Jego pełna długość, łącznie z rękojeścią, wynosiła około 8 metrów. Na swoim ostrzu miał wyryte Cybertrońskie znaki i symbole, zaś jego trzon był czerwony z połyskującymi metaliczno-szarymi detalami.

Miecz ten ciął idealnie, był prawdopodobnie najpotężniejszą bronią jaką Optimus kiedykolwiek dzierżył. Posługiwanie się tym orężem wymagało dużych umiejętności szermierskich, siły fizycznej i refleksu. Miecz Sądu we właściwych rękach dawał swojemu właścicielowi znaczną przewagę w walce - jego parametry sprawiały, że osłaniał i blokował sztosy przeciwnika, sam zaś zadawał znaczne obrażenia. Klinga nagrzewała się do czerwoności, jarząc się pomarańczowym światłem. Ostrze mogło się w sekundę wbić w iskrę przeciwnika i rozciąć go na pół, co spotkało poprzedniego właściciela owej broni, zabitego przez Prime'a jego własną bronią. W momencie gdy Optimus podnosił miecz, na jego rękach pojawiała się dodatkowa zbroja przypominające rękawice.

HistoriaEdytuj

Nie jest wiadome, gdzie i kiedy wykuty został Miecz Sądu. Najprawdopodobniej został on wykonany w dawnych epokach przy pomocy starożytnych cybertrońskich technologii. Optimus Prime w swojej przeszłości miał z nim już styczność, lecz wcześniej nigdy nie był jego właścicielem. W nieznanych okolicznościach stał się on własnością łowcy nagród Lockdown'a, który ukradł go lub też zdobył jako trofeum. Łowca trzymał go na pokładzie swojego promu, podczepionego do dużego statku Knights Temenos. Umieścił go w więziennej komnacie razem z Dinobotami. Nie korzystał z niego, lecz traktował jako elitarne trofeum.

Podczas ziemskiego konfliktu Autoboty przejęły prom Lockdown'a, zaś Optimus zabrał Miecz Sądu i uwolnił Dinoboty. Miecz pomógł mu pokonać Grimlock'a i zapanować nad nim. Następnie w bitwie w Hong-Kongu pozwolił mu pokonać wielu wrogów. Podczas finałowej walki z Łowcą Optimus został przebity i unieruchomiony własnym mieczem, zdołał jednak się oswobodzić i pokonać przeciwnika. Lockdown został przebity na wylot poprzez iskrę, a następnie rozcięty na pół.

CiekawostkiEdytuj

Dw-tp08-3.jpg

Gwiezdne Ostrze z serialu ,,Transformers Prime"

  • Miecz Sądu jest wzorowany na mieczu Optimusa Prime'a  z serialu Transformers Prime, Gwiezdnym Ostrzu.
  • Miecz Sądu tak samo jak Gwiezdne Ostrze mógł się świecić.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki