FANDOM

FilarKontroli.png
FilarKontroli2.jpg

Aktywowany filar

Filar Kontroli – wynalazek Sentinela Prime służący do aktywacji Filarów Mostu Kosmicznego i utworzenia portalu.

Wyglądem Filar Kontroli zasadniczo nie różnił się od zwykłego filaru. Miał wygląd podłużnego obiektu o długości około 3,5 metra mogącego rozkładać statywy i szpikulce. Służył do aktywacji sieci filarów, jego zniszczenie lub wyłączenie przerywało cały proces.

HistoriaEdytuj

Sentinel Prime uciekł z pogrążonego w wojnie Cybertronu, zabierając ze sobą wszystkie filary. Jego załoga zginęła podczas opuszczania planety, a on sam zapadł w stan uśpienia pod pokładem. Po długim dryfowaniu w przestrzeni kosmicznej Arka rozbiła się na powierzchni Księżyca.

Po ponad 40 latach Deceptikony namierzyły wrak i rozkradły z niego filary, z wyjątkiem pięciu – w tym Filaru Kontroli – które znajdowały się przy Sentinelu. Po przybyciu na Ziemię Sentinel opowiedział ludziom o przeznaczeniu filarów. Po ujawnieniu swojej zdrady ukradł je z sejfu NEST i aktywował Most Kosmiczny. Ściągną na Ziemię armię z Księżyca, która zdemolowała Waszyngton a następnie oblężyła Chicago.

W Chicago Deceptikony usiłowały aktywować Most i teleportować na miejsce Cybertron, a ludzi potraktować jako siłę roboczą do odbudowy swojej planety. W trakcie bitwy połączenie zostało zerwana w momencie, gdy Cybertron już wchodził w atmosferę Ziemską.

Zdrajca Dylan Gould został popchnięty przez Sama Witwicky’ego wprost na Filar. Zginął porażony energią. Tuż po tym Filar został zniszczony przez Bumblebee i Ratchet'a.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki