FANDOM

Cher.jpg

Ruiny zabudowań

Cher2.jpg

Zespół NEST bada znalezisko na statywie

Czarnobylska elektrownia jądrowa im. W.I. Lenina (ukr. Чорнобильська Атомна Електростанція) – elektrownia jądrowa wybudowana w Czarnobylu w obwodzie kijowskim, przykrywka do przeprowadzania eksperymentów nad ogniwem silnika zabranym przez radziecką sondę z wraku statku pozaziemskiej cywilizacji.

ElektrowniaEdytuj

Elektrownia ulokowana była nieopodal miasteczka Prypeć, niedaleko białoruskiej granicy. W skład zabudowań wchodziły cztery reaktory oraz liczne kompleksy mniejszych bądź większych budowli. Pierwszy reaktor został uruchomiony w 1977 roku. Władze planowały oddać do użytku jeszcze dwa reaktory, lecz katastrofa przeszkodziła tym zamiarom.

HistoriaEdytuj

Elektrownia jądrowa była jedynie przykrywką dla tajnych sowieckich eksperymentów. Gdy w latach siedemdziesiątych wysłane przez ZSRR sondy kosmiczne dotarły do rozbitej na powierzchni Księżyca Arki, zdołały wyciąć fragment jej silnika i dostarczyć na Ziemię. W Czarnobylu sowieccy naukowcy przeprowadzali badania i eksperymenty nad znaleziskiem. Koło reaktora nr 4 wybudowano specjalny statyw, za pomocą którego usiłowano uwolnić z artefaktu energię.

W 1986 eksperyment wyrwał się spod kontroli i energia wydzielana przez obce znalezisko doprowadziła do przegrzania i eksplozji reaktora. Miejscowa ludność została brutalnie ewakuowana, zaś władze usiłowały zalać betonem blok 4, w celu stworzenia izolującego promieniowanie „sarkofagu”. W 2000 roku cała zona została zamknięta ze względu bezpieczeństwa.

Przez kilkadziesiąt lat ogniwo przeleżało zapomniane w ruinach elektrowni. W 2011 Alexi Voskhod poinformował NEST o istnieniu czegoś obcego na Ukrainie. Odział żołnierzy i badaczy pod dowództwem pułkownika Lennox’a oraz Optimusa Prime’a dotarł do Czarnobyla. Na miejscu odnaleźli statyw oraz ogniwo, lecz zostali zaatakowani przez Shockwave’a oraz jego potwora. Najprawdopodobniej oni również zainteresowali się znaleziskiem, o którego istnieniu dowiedzieli się niedawno. Driller zabił kilku członków zespołu oraz usiłował ukraść ogniwo, jednak Optimus uciął mu mackę. Na widok swojego przeciwnika Shockwave uciekł.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki