FANDOM

Movie Cybertron.jpg

Cybertron - obca planeta położona w bliżej niezidentyfikowanej części kosmosu, ojczyzna Cybertronian i główne skupisko tej rasy. Od tysiącleci wyniszczona wojną, została opuszczona, zaś nadzieja odbudowania jej była głównym motorem działań zarówno Autobotów, jak i Deceptikonów.

AstronomiaEdytuj

Położenie Cybertronu jest owiane tajemnicą, najprawdopodobniej jednak była ona położona w obrębie galaktyki Drogi Mlecznej. Była to planeta średniej wielkości, kilkukrotnie większa od Ziemi, lecz mniejsza od Urana czy Neptuna. Nie wiadomo, czy posiadała jakieś księżyce, ani też w okół jakiej gwiazdy krążyła.

Jej powierzchnia była twarda i w większości metaliczna, atmosfera zaś składała się z bliżej nieokreślonej mieszaniny gazów.

GeografiaEdytuj

Cyb1.jpg

Krajobraz planety

Cybertron niemalże w całości zbudowany był z metalicznej materii, posiadał najprawdopodobniej płynne jądro oraz twardą, zakrzepniętą powierzchnię. Dokładny skład chemiczny planety jest nieznany, wiadomo jednak, że występowała tam zarówno woda, jak i tlen. Oczywiście, dla mechanicznych istot zamieszkujących Cybertron składniki te były były bez znaczenia.

Jego powierzchnia była w niektórych miejscach pokryta ogromnymi strukturami przypominającymi sieć sześćiobocznych oczek plastra miodu, które najprawdopodobniej wybudowane zostały przez Cybertronian.

Fauna i floraEdytuj

Scorponok.jpeg

Scorponok - typowy przedstawiciel fauny

Większość cybertrońskich zwierząt miała wygląd podobny do bezkręgowców, zwłaszcza stawonogów. Osiągały one różne rozmiary, od kilku centymetrów do nawet kilkuset metrów, chociaż tak olbrzymie istoty były rzadkością i krążyły o nich legendy. Istniało wiele gatunków insektów, przypominających owady, pajęczaki czy skorupiaki. Inne zwierzęta zaś przypominały ptaki i ssaki.

Na planecie występowały również metalowe struktury, przypominające rośliny i posiadające zdolność transformacji niektórych swoich elementów. Nie jest do końca jasne, czy było to coś w rodzaju roślin, czy też budynki Cybertronian.

Znani przedstawiciele cybertrońskiej fauny:

HistoriaEdytuj

GenezaEdytuj

Wielka WojnaEdytuj

WyniszczenieEdytuj

Więcej z Fandomu

Losowa wiki