FANDOM

Barricade
Barricade.png
Informacje
Frakcja Deceptikony
Wielkość Około 6m wzrostu
Alt-mode Ford Mustang Saleen (wersja policyjna)
Uzbrojenie kiścień,

pistolet plazmowy

Zadania *zlokalizować Wszechiskrę
  • infiltrować ludzi wraz z Frenzy’m
  • odnaleźć Sama Witwicky’ego
  • zdobyć okulary ze współrzędnymi
  • prowadzić do ataku grupę protoform
  • pilnować jeńców
Status Żyje
Barricade2.jpg

Tryb alternatywny

Ryt.jpeg

Barricade – Deceptikon pełniący funkcję bojownika i infiltratora. Uczestnik wyścigu o Wszechiskrę oraz Drugiej Inwazji na Ziemię. Partner Frenzy’ego w misjach. Jego bitewne motto to "Karać i niewolić" (To punish and enslave). Pojawia się w Transformers: Ostatni Rycerz i ma zmieniony wygląd.

CharakterystykaEdytuj

Barricade był średniej wielkości robotem, jego wzrost wynosił około 7 metrów. Miał proporcjonalną sylwetkę, pokrojem ciała przypominał nieco Autobota Bumblebee. Transformował się w policyjny samochód marki Ford Mustang Saleen S281 E. Na swoim ciele posiadał elementy karoserii samochodu, wystające z łokci czy też pleców. Posiadał szponiaste palce oraz opony na nadgarstkach. Bronią jaką się posługiwał był kolczasty kiścień uformowany z dłoni. Podczas walk w Chicago posługiwał się również cybertrojanskim pistoletem plazmowym.

Barricade posiadał trudny, złożony charakter. Zdarzało mu się przejawiać skłonności do niesubordynacji i samowoli. Jak wszystkie Deceptikony, był okrutny i gwałtowny. Miał dobre relacje ze Starscream’em, którego wolał na stanowisku przywódcy bardziej niż Megatrona.

Ze względu na swoją szybkość, siłę i przebiegłość wysyłany był na „ciche misje”, wymagające zachowania dyskrecji. Był wyspecjalizowanym zabójcą i bojownikiem. Na Ziemi był partnerem Frenzy’ego, którego osłaniał i eskortował. Jego policyjny alt-mode nie wzbudzał podejrzeń wśród ludzi, co dawało mu możliwość ciągłego przebywania w miejscach publicznych.

MisjeEdytuj

Gdy Deceptikony przybyły do Układu Słonecznego w poszukiwaniu Wszechiskry, Barricade’owi przypadło w udziale przeszukanie powierzchni Marsa. Później, na Ziemi, pomagał on Frenzy’emu w pozyskiwaniu tajnych wojskowych informacji.

Starscream powierzył mu zadanie odnalezienie Sama Witwicky’ego i wydobycie od niego okularów jego dziadka, na których zapisane były współrzędne położenia Wszechiskry. Zaatakował chłopaka w dogodnym momencie, jednak w jego obronie staną Bumblebee. Między nim a Autobotem doszło do zaciętego pojedynku. W jego wyniku Deceptikon został poturbowany, a nawet na pewien czas uznany za zmarłego.

Barricade dołączył do pościgu za Autobotami na autostradzie nieopodal Mission City, jednak z nieznanych powodów odłączył się od pogoni. Nie jest jasne, czy takie miał rozkazy, czy po prostu zdezerterował.

Po śmierci Megatrona Barricade ukrywał się na Ziemi wraz z niedobitkami Deceptikonów oraz nowymi grupami przybyłymi na naszą planetę. Nie wiadomo nic o jego udziale w Pierwszej Inwazji na Ziemię; najprawdopodobniej w ogóle nie brał w niej udziału.

Podczas Drugiej Inwazji na Ziemię Barricade służył jako oficer dowodzący oddziałami protoform i brał aktywny udział w walkach o Chicago. Pilnował schwytanych Autobotów, przekazał wyższemu rangą Soundwave’owi decyzję o wykonaniu egzekucji. Gdy ta zapadła, Barricade rozstrzelał pierwszego z jeńców, Que. Potem przyprowadził również Bumblebee na stracenie, do czego jednak nie doszło.

W trakcie finałowego starcia, oddział żołnierzy NEST zaatakował grupę Shockwave’a. Snajperzy oślepili większość Deceptikonów, zaś pozostali komandosi podłożyli im ładunki wybuchowe. Barricade jednak przeżył.

Ciekawostki Edytuj

To punish and enslave.jpeg

barricade w transformers 5

Bari alt mode.jpg

alt mode barricade"a w transformers 5

  • W filmie Barricade'owi podkłada głos ten sam człowiek co Ironhide'owi. barricade ma powrócić w transformers 5 ostatni rycerz

Więcej z Fandomu

Losowa wiki