FANDOM

Ark2.jpg

Amerykańscy astronauci odkrywają wrak Arki

Ark1.png

Statek od przodu

Ark4.jpg

Arka ścigana przez myśliwce

Arka – cybertrojański statek kosmiczny zbudowany przez Autoboty i dowodzony przez Sentinela Prime. Ukrywał w sobie technologię Mostu Kosmicznego oraz jego filarów; rozbił się na powierzchni Księżyca. Stał się przyczyną wyścigu pomiędzy ZSRR a USA o lądowanie na satelicie.

CharakterystykaEdytuj

Arka była szerokim okrętem o zwartym kształcie, jej długość wynosiła ponad 200 metrów. Pośrodku pojazdu, na dziobie, znajdował się kokpit. Po obu stronach umieszczone były symetryczne dobudówki przypominające skrzydła. W kokpicie oraz na skrzydłach umieszczone były liczne stanowiska ogniowe i działa. Na tylniej stronie skrzydeł znajdowały się dwie pary dużych silników. Prócz tego z tyłu pojazdu wyrastała się para długich, szpikulcowatych konstrukcji oraz para płyt przypominających stateczniki. Znajdowały się tam też niewielkie silniki dodatkowe.

Okręt mógł się transformować. W razie potrzeby kokpit odłączał się i przesuwał na rufę, by kanonierzy mogli strzelać do ścigających statek myśliwców.

W skład uzbrojenia Arki wchodziły liczne stanowiska ogniowe wyposażone w karabiny maszynowe. Na skrzydłach znajdowały się też wyrzutnie rakiet.

HistoriaEdytuj

Ark3.png

Optimus i Ratchet we wraku

W ostatnich dniach Wielkiej Wojny Sentinel Prime postanowił w sekrecie wywieźć z ogarniętego walkami Cybertronu swój największy wynalazek. Ładunek statku stanowiły dziesiątki filarów Mostu Kosmicznego, mogącego zmienić przebieg wojny. Podczas ucieczki statek zaczęły gonić i ostrzeliwać deceptikońskie jednostki, zaś podczas wylatywania z atmosfery okręt trafiły rakiety samonaprowadzające. Zginęła cała załoga, z wyjątkiem kapitana, Sentinela, który zapadł w stan uśpienia w krypcie pod pokładem. Schował przy sobie pięć filarów, w tym Filar Kontroli.

Przez wieki wrak dryfował przez przestrzeń kosmiczną, aż w końcu w 1962 rozbił się na powierzchni Księżyca. Tak silny wstrząs został zarejestrowany przez ludzkie urządzenia – zarówno przez amerykańską stację w Arizonie, jak i przez sowieckie czujniki. Obie strony szybko wydedukowały, że musiała za to odpowiadać pozaziemska inteligencja. Rozpoczął się wyścig o to kto pierwszy dotrze do wraku. Amerykanom to się udało – w 1969 ruszyła pierwsza załogowa misja na Srebrny Glob. Buzz Aldrin i Neil Armstrong dotarli do wraku i pobrali próbki.

Rosjanom nie udało się wysłać tam człowieka, jednak ich sondy dotarły do Arki i zabrały z niej ogniwo silnika. Nad nią następnie przeprowadzano serię doświadczeń w Czarnobylu.

Po ponad czterdziestu latach przygotowujące się do Drugiej Inwazji na Ziemię Deceptikony zrabowały z wraku wszystkie filary, z wyjątkiem tych ukrytych przez Sentinlea. Po ciemnej stronie Księżyca przygotowywały się do ataku i ukryły tam całą armię.

W 2011 Optimus Prime wraz z Ratchetem udali się na Księżyc i odnaleźli we wraku uśpionego Sentinela, którego zabrali na Ziemię i przebudzili. Od tej pory Arka nie odegrała już większej roli w historii.

Ciekawostki Edytuj

W niedawno pokazanym nowym zwiastunie Transformers: Ostatni Rycerz można zobaczyć atakowany Księżyc, a na nim Arkę.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki