FANDOM

Żniwiarz.jpg

Machina w trakcie budowy w górach Azji

1000px-Star Harvester.png

Wierzchołek Żniwiarza wystający z Piramidy Cheopsa

Żniwiarz Słońc (lub: Żniwiarz Gwiazd, ang. Star Harvester) – ogromna machina służąca do wysysania Energonu z gwiazd, niszcząca je przy tym. Urządzenia takie były wykorzystywane przez pierwsze Transformery jako alternatywne źródło Energonu zamiast Wszechiskry. Ostatni istniejący Żniwiarz stał się przyczyną pierwszego wielkiego konfliktu i rozłamu wśród Cybertronian i zaginą gdzieś na powierzchni Kuli Ziemskiej.

WłaściwościEdytuj

Była to ogromna konstrukcja o wysokości około 130 metrów i ważąca tysiące ton. Miała stożkowaty kształt, zwieńczona była koroną. Wewnątrz mieściła się skomplikowana machineria o bliżej nieznanej budowie. Urządzenie aktywowane było przez klucz, którego rolę pełniła Matryca Przywództwa. Uruchomiony Żniwiarz wysyłał potężna wiązkę energetyczną w stronę gwiazdy. Przez nią spływał do machiny zawarty w słońcu Energon, gromadząc się w specjalnych bateriach.

Wyssanie Energonu z gwiazdy oznaczało zniszczenie jej oraz wszystkich okolicznych planet, dla tego też Żniwiarz Słońc był „jednorazowego użytku”. Po zniszczeniu gwiazdy należało niezwłocznie ewakuować się z planety, zabierając z maszyny naładowane Energonem baterie.

HistoriaEdytuj

Grupy pierwszych Transformerów używały takich machin nie chcąc nadużywać Wszechiskry. Wybierając gwiazdy do pozyskania energii kierowały się żelazną zasadą, by nigdy nie niszczyć zamieszkałych układów. Mało było jednak gwiazd posiadających odpowiednie parametry, by poczynić z nich użytek, dla tego też poszukiwania odpowiednich zajmowały dużo czasu.

Około 17 000 lat p.n.e. grupa Transformerów dowodzona przez legendarnych Siedmiu Prime’ów zawędrowała aż na Ziemię. Wylądowali w okolicach kontynentu Azjatyckiego. Nie znajdując śladu cywilizacji, Prime’owie wznieśli na miejscu gigantyczną machinę z zamiarem unicestwienia Słońca. Gdy jednak dostrzeżono obecność ludzi pierwotnych, Primeo’wie postanowili zaniechać tego projektu. Jednak jeden z braci, nazwany później Upadłym, sprzeciwił się pozostałym i chciał uruchomić maszynę. On i jego zwolennicy stoczyli wielką bitwę z siłami pozostałych Prime’ów, której ceną była Matryca.

Sześciu Prime’ów postanowiło ocalić Ziemię i jej prymitywnych mieszkańców. Ukryli więc Matrycę w grobowcu wykonanym ze swoich własnych ciał, ginąc przy tym. Żniwiarz Słońc został na ich polecenie przeniesiony w inne miejsce, tak by Upadły nie znalazł ani maszyny, ani klucza. Na miejsce ukrycia wybrano tereny dzisiejszego Egiptu. Nie mogąc osiągnąć swojego celu, wojska Transformerów na dziewiętnaście tysięcy lat opuściły naszą planetę. Wiele tysiącleci później starożytne ludy Egiptu nabudowały na machinę piramidę, tak, że nikt potem nie był świadom jej istnienia.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki